بورس خرید و فروش آهن آلات

در زمینه بورس خرید و فروش آهن آلات شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما در آهن استقلال در کنار شما هستیم و همواره در تلاشیم تا بهترین ها را برای شما فراهم آوریم. برای مشاوره رایگان در مورد بورس خرید و فروش آهن آلات یا هر مورد دیگری می توانید با کارشناسان آهن استقلال در تماس باشید.
آهن استقلال در مورد فروش انواع آهن الات مثل لوله ، نبشی ، ناودانی ، ورق ، پروفیل ، تیر آهن ، استیل ، فولادهای آلیاژی ، میلگردهای صنعتی فعالیت می کند همچنین به صورت تخصصی در زمینه خرید و فروش آهن آلات ، خرید آهن آلات ، فروش آهن آلات ، خرید پروفیل ، خرید لوله ، خرید نبشی فعالیت دارد.

ما در تیم تحریریه آهن استقلال در تلاشیم تا در مورد بورس خرید و فروش آهن آلات و یا در زمینه مسائل آموزشی مرتبط با حوزه آهن آلات با شما بیشتر گفتگو کنیم. پس با ما همراه باشید باشید.

مجموعه آهن استقلال ، فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز نموده و طی این مدت تجارب ارزنده ای در زمینه تامین و توزیع در صنعت فولاد کشور داشته است که منجر به تشکیل مجموعه کار آمد در زمینه خرید و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی گردیده است.

شما می توانید در مورد بورس خرید و فروش آهن آلات همچنین سایر موارد در آهن استقلال مشاوره رایگان دریافت کنید پس با ما در ارتباط باشید.

 
سازمان بورس کالا یکی از نهادهای زیرمجموعه سازمان بورس اوراق بهادار محسوب می‌شود.

خرید مقاطع فلزی از بورس کالا یکی از روش‌های جدید معامله محصولات فولادی ازجمله میلگرد بوده که با استقبال خوبی روبرو شده است.

هم‌اکنون بسیاری از کالاهای صنعتی، معدنی، شمش طلا، پتروشیمی، محصولات کشاورزی و فرآورده‌های نفتی در این بازار معامله می‌شوند.

پس از نوسانات قیمت آهن و مقاطع فولادی از جمله میلگرد، به منظور تثبیت قیمت‌ها، این محصولات نیز در دسته محصولات صنعتی در بورس کالا عرضه شدند تا قیمت‌ها به ثبات برسند.

 
 
در این مقاله سعی شده تا در مورد خرید آهن‌آلات از بورس، اطلاعات کاملی به شما داده شود.

در ادامه درباره مقاطع فلزی عرضه‌شده مثل میلگرد بورسی، شرکت‌های عرضه‌کننده، مراحل خریدوفروش مقاطع فولادی در بورس کالا و نحوه تعیین نرخ مقاطع فولادی در بورس کالا بحث خواهد شد.

 

 
در بورس کالا 6 تالار (رینگ) به نام‌های پتروشیمی، فرعی، صنعتی، صادراتی، فرآورده‌های نفتی و تالار طلا وجود دارد که برای ثبت سفارش در هریک از این تالارها زمان‌بندی خاصی مقرر شده است.

 
 
بیشترین حجم معاملات بازار فیزیکی بورس کالا مربوط به عرضه محصولات صنعتی است.

در تالار صنعتی محصولات در ۶ گروه کالایی و ۲۳ زیرگروه و ۵۰ نوع کالا عرضه می‌شود.

یکی از گروه‌های کالایی این تالار، مربوط به مقاطع فلزی عرضه‌شده در بورس است.

در گروه فولاد 4 زیرگروه به نام‌های مقاطع طولی، مقاطع تخت، شمش و قراضه قرار دارند که در هر زیرگروه یکسری از مقاطع فلزی عرضه‌شده در بورس دادوستد می‌شوند.

 

 
 
در حال حاضر مقدار ورق‌های فولادی قابل عرضه در بورس به شرح ذیل است:
 
 
 
در حال حاضر زمان‌بندی عرضه مقاطع فولادی در بورس به صورت زیر است:
 
در حال حاضر تعداد زیادی از کارخانه‌های فولادی تولیدکننده میلگرد، تیرآهن، ورق‌های فولادی، شمش و غیره محصولات خود را در بورس عرضه می‌کنند؛ که در لیست زیر می‌توانید اسامی آن‌ها را مشاهده فرمایید:
 

 
مراحل خریدوفروش مقاطع فولادی در بورس کالا به این صورت است که ابتدا باید یک کارگزار برای ارائه سفارش خرید یا خریدوفروش سهم انتخاب کرده واز این طریق کد مشتری در بورس کالا را دریافت نمایید.

 
 
پس از دریافت کد مشتری، در ادامه مراحل خریدوفروش مقاطع فولادی در بورس کالا برای هر بار معامله باید فرم درخواست خرید را در زمان مقرر به کارگزاری تحویل نمایید.

البته در مورد خریدوفروش برخی مقاطع فولادی مانند میلگرد نیاز به ارائه یک سری مدارک خاص مانند پروانه ساختمان دارید.

این قانون از ایجاد بازار سیاه جلوگیری می‌کند.

کارگزار پس از دریافت فرم، درخواست را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت امکان وارد رقابت با دیگر کارگزاران در تالار می‌شود.

پس از انجام معامله، اطلاعات و جزئیات آن ازجمله حق‌الزحمه کارگزاری، عوارض بورس و قانون و… را طی یک اطلاعیه به اطلاع خریدار می‌رساند.

خریدار نیز 3 روز فرصت دارد تا مابقی مبلغ کالا را تسویه نماید.

دقت داشته باشید که نام واریز کننده وجه کالا باید با نام خریدار یکسان باشد.

پس از صدور حواله فروش، بار برای حمل و بارگیری آماده می‌شود.

 
خريد مقاطع فولادی (به‌استثنای میلگرد و تیرآهن) در بورس كالا تنها براي متقاضیان حقوقی ممکن است که پروانه بهره‌برداری مرتبط را دارند.

همچنین خریدار باید با مراجعه به اداره صنعت و معدن استان خود در سامانه بهين ياب تائيد شود.

 
معاملات در بورس به 2 روش حراج حضوری و حراج پیوسته انجام می‏گیرد که در ادامه به توضیح مراحل هر یک می‌پردازیم.

 
در مورد نحوه تعیین نرخ مقاطع فولادی در بورس کالا باید گفت که ناظر بازار برای هر زیرگروه موارد خاصی را در نظر می‌گیرد.

برای تعیین نرخ عرضه شمش فولادی در بورس کالا، قیمت فوب شمش صادراتی ایران در خلیج‌فارس و نرخ ارز نیمایی در نظر گرفته می‌شود.

در مورد قیمت میلگرد نیز میانگین قیمت هفتگی شمش فولادی در نظر گرفته می‌شود.

 قیمت‌ ورق گرم در معاملات بورس کالا بر اساس قیمت جهانی تعیین شده و قیمت پایه ورق سرد نیز بر مبنای قیمت میانگین کشف‌شده ورق گرم تحویلی به مشتریان خواهد بود.

 
 
تعیین نرخ مقاطع فولادی در بورس، بر اساس شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد صورت می‌گیرد.

بر اساس این شیوه‌نامه در صورت تدوام کاهش تقاضا در طول یک هفته به میزان 50 درصد، قیمت پایه مقاطع فولادی باید 5 درصد کم شود.

از هفته دوم بهمن اما بورس کالا با توجه به اختیارات جدید خود، قیمت پایه برخی مقاطع فولادی مانند شمش را بیش از 5 درصد کاهش داد و به همین دلیل در همین هفته، میزان تقاضا برای خرید شمش افزایش یافت.

سایر ضوابط معامله مقاطع فولادی در بورس کالا، به شرح زیر است:
 
 
 
درنهایت توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط بازار بورس کالا که چندان قابل پیش‌بینی نیست با دانش کافی و کسب اطلاعاتی مثل آشنایی با شرکت های بورسی صنعت فولاد و محصولات آن‌ها، به سرمایه‌گذاری در این حوزه بپردازید.

اطلاعات بیشتر برای ورود به بازار بورس مقاطع فولادی را در بلاگ آسرون بخوانید.

 

آسرون از سال ۱۳۷۴ تا امروز در بازار آهن و فولاد مشغول به فعالیت است.

ما در چند سال گذشته با آغاز فروش آنلاین آهن، پا به عرصه جدیدی گذاشتیم که هدف از آن، افزایش سرعت خدمت‌رسانی به مشتریانمان در اقصی نقاط ایران است.

اعتماد، تضمین کیفیت و صداقت از اصول اخلاقی و حرفه‌ای ما در کار است.

مطمئن‌ترین خرید مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را با آسرون تجربه کنید.

1مشاهده و بررسی قیمت ها
2افزودن محصولات مورد نظر به سبد خرید
3وارد کردن اطلاعات تماس و تایید اولیه سفارش

4
تماس کارشناسان آسرون با شما و ارسال پیش فاکتور

5
پرداخت هزینه سفارش و پیگیری حمل تا تحویل بار
توسط آسرون

1
مشاهده و بررسی قیمت ها

2
تماس با آسرون و دریافت سفارش توسط کارشناسان
فروش

3
ارسال پیش فاکتور توسط کارشناسان آسرون

4
پرداخت هزینه سفارش و پیگیری حمل تا تحویل بار
توسط آسرون

ما در آهن استقلال همواره در مورد بورس خرید و فروش آهن آلات و سوال در تمام موارد دیگر در کنار شما هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم پس شما می توانید به صورت رایگان با شماره های ما در تماس باشید.