فروش آهن آلات

آهن آلات به عنوان اصولی ترین نیاز بشر است که نقش پر رنگی در زندگی بشر دارد. به همین دلیل خرید و فروش آهن آلات بسیار مهم و حائز اهمیت است. پیدایش آهن در پوسته زمین حاصل از برخورد شهاب سنگ با زمین می باشد که بعد از آن حدود ۵ درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. اسناد استفاده از آهن به زمان های ابتدای پیدایش بشر بر میگردد. ایران نیز کشوری با ۲ درصد از ذخایر آهن می باشد از همین رو واحدهای صنعتی بزرگی در جهت تولید انواع محصولات آهنی با ویژگی ها و قابلیت های منحصر بفرد فعالیت دارند. دو نمونه از واحد های صنعتی بزرگ می توان به ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد که به ترتیب اولین کارخانه در جهت تولید محصولاتی از قبیل میلگرد و تیرآهن و… و دیگری در جهت تولید ورق و تسمه و … فعالیت دارند.

فروش آهن آلات

فروش آهن آلات

انواع آهن آلات

از انواع محصولات آهنی می توان به انواع میلگرد ، انواع تیرآهن ، پروفیل های صنعتی و ساختمانی ، نبشی و ناودانی ،مش فولادی و… نام برد که هرکدام به فراخور ویژگی و قابلیت هایی که دارد در صنعت یا در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.و در اینجا به توضیح درباره این محصولات آهنی خواهیم پرداخت.

میلگرد

میلگرد پروفیلی تو پر با سطح مقطع دایره‌ای شکل است که عمدتا در ساخت آن فولاد به کار می‌رود و برای استحکام بخشیدن به ساختمان‌ها استفاده می‌شود و نقش مهمی در هنگام لغزش ساختمان به دلایل مختلفی همچون زلزله ایفا می‌کند. میلگرد از لحاظ ظاهری با دو شکل ساده و آج‌دار در بازار دیده می‌شود.

تیرآهن

مهم‌ترین سازه در اسکلت ساختمان‌ها تیرآهن و وظیفه آن حمل و انتقال بار ساختمان است که عموما به دو شکل H و I دیده می‌شود، تیرآهن از دو بخش بال و جان تشکیل شده است، بال به دو ورق موازی گفته می‌شود که روی ورق عمودی به نام جان قرار گرفته است.

پروفیل فولادی

پروفیل فولادی، مقاطع ثابت در طولی معین و از جنس فولاد هستند که در صنایع مختلف، به خصوص صنایع ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از پر مصرف‌ترین محصولات فولادی نیز همین پروفیل‌ها هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. البته در بازار عموما منظور از پروفیل، بیشتر مقاطع مربع و مستطیل توخالی است اما ما در این مقاله از پروفیل به همان معنای کلی کلمه استفاده کرده‌ایم.

نبشی

نبشی یکی از ملزومات در بحث ساخت‌وساز است. نبشی محصولی فلزی است که از دو ضلع عمود به هم تشکیل شده و به این ضلع‌ها در اصطلاح «بال» گفته می‌شود. از نبشی‌ها برای اتصال بین تیرآهن و ستون استفاده می‌کنند که در ادامه به صورت جامع‌تری کاربردهای آن را توضیح خواهیم داد.

ناودانی

ناودانی یکی از پروفیل‌های با مقطع باز است که در صنعت ساختمانی به کار می‌رود، ناودانی از دو مقطع به نام‌های جان(Web) و بال(Flanges) تشکیل شده است، هر ناودانی یک جان(مقطع افقی) و دو بال(مقاطع عمودی) دارد که به شکل U به یکدیگر متصل شده‌اند. استفاده از این نوع پروفیل، اوایل قرن۲۰ رواج یافت و به سرعت یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع ساختمانی شد. رایج‌ترین نوع ناودانی، UPN است که از جنس فولاد ساخته می‌شود و آن را با نام آهن ناودانی می‌شناسند.ر

مش فولادی

شبکه مش فولادی نوعی توری مشبک فلزی است که از میلگردهای موازی و متقاطع، به منظور مسطح کردن بتن در ساختمان‌سازی و پروژه‌های صنعتی استفاده و موجب استحکام بخشیدن به سازه بتنی می‌شود.