نحوه محاسبه وزن آهن آلات

فرمول محاسبه وزن آهن آلات

نحوه محاسبه وزن آهن آلات وزن آهن آلات برحسب کیلوگرم بر متر با ۷.۸۶ کیلوگرم بر دسی متر مربع ، محاسبه می‌شود به عبارتی : با دانستن مساحت و چگالی ( وزن مخصوص ) هر جسمی حدود وزن آن جسم قابل محاسبه است.

وزن = چگالی × حجم نکته 1 : حجم = مساحت سطح مقطع × طول نکته 2 : چگالی آهن = ۷.۸۶ ( بهتر است در محاسبات 8 در نظر بگیرید ) نکته 3 : چگالی فلزات همچون ورق گالوانیزه ، روغنی ، سیاه ، آجدار و استیل… نیز همانند چگالی آهن است .

 

وزن مخصوص آهن

به عنوان مثال: محاسبه‌ وزن ورق ، پلیت یا تسمه: برحسب سانتی متر : وزن =1000 ÷ ( ۷.۸۶ × ضخامت × عرض × طول ) بر حسب چند متغیر : وزن = ۷.۸۶ × ضخامت ( میلیمتر ) × عرض ( متر ) × طول ( متر )

محاسبه وزن میلگرد: برحسب سانتی متر : 1000 ÷ ( 7.86 × 3.14 × شعاع × شعاع × طول ) روش دوم : قطر × قطر ( برحسب میلیمتر ) تقسیم بر 162 و جواب را در طول مورد نظر ضرب کنید.

محاسبه وزن لوله: ۱۰۰۰] ÷ ۷.۸۶ × ۳.۱۴) × ۲) ÷ قطر داخلی – قطر خارجی × (( طول[ روش دوم : فرمول ساده‌تری برای محاسبه‌ی وزن تقریبی لوله‌ی آهنی ۶ متری میباشد که برابر است با ۱۴۷ × قطر خارجی لوله × ضخامت نکته 4 : در تمام فرمولهای اصلی فوق مقیاس محاسبه سانتی متر است و اگر جایی بخواهیم ابعادی را میلیمتر وارد کنیم باید تمامی ابعاد تبدیل به میلیمتر بشوند و در فرمول جایگزین شوند و در آخر به جای تقسیم بر ۱۰۰۰ بر ۱۰۰۰۰۰۰ تقسیم شوند. نکته 5 : این محاسبات برای آهن آلات است. می‌توانیم برای استیل با چگالی ۷.۸۴ و برای آلومینیوم با چگالی ۲.۷ همین محاسبات را با جایگزینی این اعداد با ۷.۸۶ که چگالی آهن است٬ همین محاسبات را بسازیم.

همین‌طور هر ماده‌ی دیگری که چگالی آن در دست باشد. برای راحتی بیشتر شما، ما در سایت شهر آهن جدول وزن آهن آلات ، جداولی کاربردی از وزن آهن‌آلات موجود در صنعت آهن و فولاد را تهیه کرده‌ایم که در بخش وزن آهن آلات آمده است. به طور طبیعی این وزن‌ها محاسباتی هستند و در فرآیند تولید با وزن‌هایی متفاوت با آن‌ها روبرو خواهیم بود که ناشی از تنظیم نبودن دستگاه‌ها و یا یکسان نبودن چگالی سنگ آهن‌های استفاده شده و همین‌طور کم و زیاد شدن طول و یا ضخامت‌ها هستند. ولی نمایی کلی را به ما می‌دهند که چطور وزن حدودی محموله‌ی خود را محاسبه کنیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی ظرفیت و مشخصات ماشین‌های حمل بار می‌توانید به صفحه‌ی مربوطه مراجعه فرمایید. همچنین برای کسب آگاهی بیشتر به صفحه قیمت میلگرد، میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت شمش فولادی مراجعه فرمایید.