خرید و فروش آهن

خرید و فروش آهن

خرید و فروش آهن آلات با توجه به نوسانات بازار ارز یکی از چالش های بزرگ برای خریدارن و فروشندگان آهن است.با نگاهی کوتاه به اطراف تان میبینید که این فلز و همچنین آلیاژهای این فلز به وفور وجود دارد. بازار خرید و فروش آهن رابطه ی مستقیم با بازار ارز دارد و در کشور ما به دلیل تحریم ها و نوسانات زیاد ارزها قیمت ثابتی برای آهن وجود ندارد.

خرید و فروش آهن معروف و پر کاربرد

در اینجا به  معرفی پرکاربرد ترین آهن آلات میپردازیم،در حالت کلی وقتی قیمت خرید و فروش آهن در بازه ی یکسانی از قیمت نباشد قیمت و نوسانات ارز بر این فلزهای آلیاژ شده نیز تاثیر میگذارد.

  • پروفیل یا قوطی
  • تیرآهن
  • میلگرد
  • نبشی و ناودانی
  • ورق
  • شمش
  • قراضه

پروفیل یا قوطی

زمانی که از خرید و فروش آهن حرف میزنیم میتوانیم به  پروفیل ها اشاره کنیم، پروفیل ها مقاطع فولادی هستند. مثلا در در راه پله ها، درب و پنجره ها  از پروفیل ها استفاده می شودبه همین دلیل عمده مشتریان این محصول را ساختمان ساز ها تشکیل می دهند.که عموما به صورت توخالی و در اشکال مربع یا مستطیل تولید می شوند. این نوع آهن آلات که قوطی نیز نامیده می شوند.

خرید و فروش آهن

خرید و فروش آهن

 

ورق ها

خرید و فروش آهن شامل خرید و فروش ورق ها نیز هست،ورق های فولادی به عنوان یکی از انواع آهن آلات است . این دسته از محصولات آهن دارای کاربرد های متنوعی بوده و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای نمونه ورق گالوانیزه برای افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی تولید می شود.

خرید و فروش آهن

خرید و فروش آهن

شمش

شمش فولادی در انواع مختلفی تولید می شود که بیلت، بلوم و اسلب از جمله آن است.و در بازار خرید و فروش آهن سهم گسترده ای از بازار را به خود اختصاص داده است. تفاوت هر یک از انواع ذکر شده، تنها در ابعاد و شکل سطح مقطع آنها می باشد.

قراضه

با توجه به اینکه ضایعات آهن موادی هستند که از قابلیت بازیافت و استفاده دوباره برخوردارند و همچنین برای بازیافت آهن ها در برخی از صنایع استفاده میشود، قراضه ها میتوانند بجای آهن آلات استفاده های مفیدی داشته باشند.

خرید و فروش آهن

خرید و فروش آهن

برای مطالعه و اطلاعات درباره تیرآهن و میلگرد و نبشی ها میتوانید به مقاله << فروش آهن >> مراجعه کنید.

راه‌های جلوگیری از زنگ‌زدن آهن

آهن ها به فلزهای مقاوم معروف اند اما با توجه به اینکه میدانیم آهن ها قابلیت ترکیب شدن با اکسیژن ها را دارند و این ترکیب شدن منجر به زنگ زدگی آهن و همچنین از بین رفتن مقاومت این فلز است پس در ادامه به راه های جلوگیری از زنگ زدن میپردازیم.اصولا از آهن های زنگ زده برای خرید و فروش آهن استفاده میشود.

گالوانیزه کردن:

گالوانیزه روشی برای جلوگیری از زنگ‌زدن آهن در طولانی مدت است؛ به این دلیل که عنصر روی از دو طریق از زنگ‌زدن آهن جلوگیری می‌کند. در این روش نخست آهن یا فولاد توسط لایه نازکی از روی پوشانده می‌شود و به این ترتیب به عنوان فلز قربانی از رسیدن اکسیژن و آب یا رطوبت به آهن جلوگیری می‌کند. دوم اینکه روی نسبت به آهن واکنش‌پذیرتر است، بنابراین نسبت به آهن زودتر اکسیده می‌شود.

خرید آهن

خرید آهن

پوشش:

پوشش ها به 3 دسته اصلی تقسیم میشوند.
1.رنگ کردن: پوشش آهن با لایه‌ای از رنگ موجب می‌شود که بین سطح فلز و اکسیژن مانعی قرار گیرد و در نتیجه از زنگ‌زدگی آن جلوگیری شود. لازم به ذکر است که نباید از رنگ‌های محلول در آب استفاده کنید؛ زیرا باعث شکل‌گرفتن زنگ در زیر رنگ می‌شوند و مشکل را به مراتب بدتر می‌کنند.
2.پوشاندن با روغن: استفاده از روغن یا گریس احتمال زنگ‌زدگی در آهن را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. به این دلیل که روغن مانند رنگ، یک لایه محافظ بر روی آهن ایجاد می‌کند تا تماس کمتری با اکسیژن و رطوبت داشته باشد.

3.استفاده از پودر: پودر خشک به طور مساوی روی سطح تمیز آهن اعمال می‌شود. سپس آن را گرم می‌کنند و این پودر تبدیل به لایه نازکی می‌شود. از جمله این‌گونه پودرها می‌توان به پودرهای آکریلیک، پلی استر، نایلون، وینیل، اپوکسی و اورتان اشاره کرد.

محافظت کاتدی:

این روش عبارت است از اعمال جریان الکتریکی روی سطح فلز برای جلوگیری از زنگ‌زدگی آهن! محافظت کاتدی یکی از موثرترین روش‌ها در جلوگیری از زنگ‌زدگی محسوب می‌شود. فلزاتی که معمولا برای این روش استفاده می‌شوند، عبارتند از منیزیم، روی و آلومینیوم.

مراقبت و نگه‌داری به صورت منظم:

از آن‌جایی که زنگ‌زدگی به سرعت پخش می‌شود، باید به محض ظاهر شدن آن را از بین برد. سپس با آب و صابون آن را شست و از نرم‌کننده‌های فلزی و یا از پوشش محافظ دیگری استفاده کرد تا از زنگ‌زدگی بیشتر جلوگیری شود.

همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره خرید و فروش آهن میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.آهن استقلال در کنار شماست.